
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Р І Ш Е Н Н Я
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
у справі за конституційним поданням 60 народних депутатів
України про офіційне тлумачення положень Конституції України
(справа про здійснення влади народом)
5 жовтня 2005 року
N 6-рп/2005
Скорочено, джерело
Конституційний Суд України розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням 60 народних депутатів України про офіційне тлумачення статей Конституції України, заслухавши суддю-доповідача Євграфова П.Б. та дослідивши матеріали справи,
в и р і ш и в:
1. Положення частини другої статті 5 Конституції України (254к/96-ВР ) "носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ" треба розуміти так, що в Україні вся влада належить народові.
Влада народу є первинною, єдиною і невідчужуваною та здійснюється народом шляхом вільного волевиявлення через вибори, референдум, інші форми безпосередньої демократії у порядку, визначеному Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, через органи державної влади та органи місцевого самоврядування, сформовані відповідно до Конституції та законів України.
Результати народного волевиявлення у визначених Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами України формах безпосередньої
демократії є обов'язковими.
2. Положення частини третьої статті 5 Конституції України
( 254к/96-ВР ) "право визначати і змінювати конституційний лад в
Україні належить виключно народові і не може бути узурповане
державою, її органами або посадовими особами" треба розуміти так,
що тільки народ має право безпосередньо шляхом всеукраїнського
референдуму визначати конституційний лад в Україні, який
закріплюється Конституцією України, а також змінювати
конституційний лад внесенням змін до Основного Закону України в порядку, встановленому його розділом XIII.
Належне виключно народові право визначати і змінювати
конституційний лад в Україні не може бути привласнене у будь-який спосіб державою, її органами або посадовими особами.
3. Положення частини четвертої статті 5 Конституції України
( 254к/96-ВР ) "ніхто не може узурпувати державну владу" треба
розуміти як заборону захоплення державної влади шляхом насилля або в інший неконституційний чи незаконний спосіб органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, громадянами чи їх об'єднаннями.
4. Припинити конституційне провадження у справі за
конституційним поданням народних депутатів України про офіційне тлумачення положень частини першої статті 103 Конституції України ( 254к/96-ВР ) в контексті положень її статей 5, 156 на підставі статті 45, частини першої статті 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ).
5. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до
виконання на території України, остаточним і не може бути
оскаржене.
Рішення Конституційного Суду України підлягає опублікуванню у
"Віснику Конституційного Суду України" та в інших офіційних
виданнях України.
Результати народного волевиявлення у визначених Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами України формах безпосередньої
демократії є обов'язковими.
2. Положення частини третьої статті 5 Конституції України
( 254к/96-ВР ) "право визначати і змінювати конституційний лад в
Україні належить виключно народові і не може бути узурповане
державою, її органами або посадовими особами" треба розуміти так,
що тільки народ має право безпосередньо шляхом всеукраїнського
референдуму визначати конституційний лад в Україні, який
закріплюється Конституцією України, а також змінювати
конституційний лад внесенням змін до Основного Закону України в порядку, встановленому його розділом XIII.
Належне виключно народові право визначати і змінювати
конституційний лад в Україні не може бути привласнене у будь-який спосіб державою, її органами або посадовими особами.
3. Положення частини четвертої статті 5 Конституції України
( 254к/96-ВР ) "ніхто не може узурпувати державну владу" треба
розуміти як заборону захоплення державної влади шляхом насилля або в інший неконституційний чи незаконний спосіб органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, громадянами чи їх об'єднаннями.
4. Припинити конституційне провадження у справі за
конституційним поданням народних депутатів України про офіційне тлумачення положень частини першої статті 103 Конституції України ( 254к/96-ВР ) в контексті положень її статей 5, 156 на підставі статті 45, частини першої статті 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ).
5. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до
виконання на території України, остаточним і не може бути
оскаржене.
Рішення Конституційного Суду України підлягає опублікуванню у
"Віснику Конституційного Суду України" та в інших офіційних
виданнях України.
Немає коментарів:
Дописати коментар